Локальна філантропія: стратегії розвитку

Локальна філантропія: стратегії розвитку

скачать презентация УФБ в Харькове…

05.12.2012  Автор: Український форум благодійників

Законодавство не перешкоджає розвитку благодійності, а корінь суспільної недовіри до благодійних фондів та організацій полягає в самих цих організаціях.

Саме ці тези наряду з іншими були озвучені керівниками понад 100 благодійних фондів та організацій, 30 бізнес-компаній, 10 регіональних ЗМІ та 8 представниками місцевої влади Миколаєва, Харкова і Львова.

Протягом двох останніх тижнів Український форум благодійників провів біля 30 інтерв’ю, дві фокус-групи і три відкриті дискусії на заході, сході та півдні України щодо бачення майбутнього розвитку локальної благодійності. Всі ці заходи були організовані в рамках підготовки Білої книги з інституційного розвитку сектору організованої філантропії, над розробкою якої сьогодні працює Форум.

Зустрічі з місцевими лідерами некомерційного та бізнес секторів, влади та ЗМІ засвідчили кілька спільних позицій, що лунали незалежно від географічного розташування або приналежності до того чи іншого сектору. Основні тези наступні:

  1. Розвиток благодійності в країні має стати державною політикою. І це не означає, що терміново мають змінюватися чи створюватися нові закони або вводитися податкові чи інші пільги (хоча вони й не завадять), проте благодійність має просуватися як суспільна цінність, як невід’ємна складова стратегії розвитку держави (яка у нас, на жаль, поки що відсутня). І факт того, що хтось починає активно займатися благодійністю чи меценатством, не має ставати причиною раптового підвищення інтересу з боку податкових та інших органів до цієї особи чи організації.
  1. Недовіра до діяльності благодійних фондів та організацій існує. Проте основна її причина – непрозорість, непідзвітність і непублічність діяльності цих організацій. І доки організації не почнуть змінювати себе, говорити про зміну суспільного ставлення до них  безпідставно.
  1. Люди готові допомагати, люди готові волонтерити, люди готові залучатися до благодійності. Але, в переважній більшості, вони не знають як це можна зробити. Потрібні інструменти та механізми, які б допомогли зробити перший крок до цього. І ці інструменти слід створювати. І саме тут прослідковується конфлікт: створення інструментів є одним із завдань благодійних організацій, до яких, в свою чергу, існує суспільна недовіра. Отже, знов постає питання про зміну принципів діяльності.
  1. Велике значення у просуванні культури благодійності мають відігравати сім’я та освітні установи для дітей та молоді. Розвиваючи ці цінності з дитинства, не треба буде витрачати час та зусилля на перевиховання дорослої, сформованої особистості.
  1. Роль ЗМІ у формуванні суспільної культури благодійності є вагомою. І якщо «достукатися» до національних ЗМІ з цим питанням сьогодні дуже складно, то місцеві засоби інформації є більш відкритими, доступними та готовими до співпраці. І це слід використовувати.

Більш детально результати дискусій будуть висвітлені у наступних публікаціях Форуму.

Регіональні зустрічі відбулися завдяки організаційній підтримці Центру соціальних програм компанії Русал (м. Миколаїв), БФ «Соціальна служба допомоги» (м.Харків), ВБФ «Запорука» (м. Львів).

информационный источник: http://ufb.org.ua

Translate »